۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۵۹۲۰۳۶
نجابت:

ناکارآمدی مسؤولان را به پای اصل انقلاب ننویسیم| مسؤولان پاسخگو باشند

ناکارآمدی مسؤولان را به پای اصل انقلاب ننویسیم| مسؤولان پاسخگو باشند
نماینده سابق مجلس با بیان این که گفتمان انقلاب سبب زمین گیر شدن آمریکا در منطقه شده است، گفت: پیروزی های منطقه ای ایران به فرصت های اقتصادی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین نجابت نماینده سابق مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب در سومین نشست از سلسله نشست های دهه بصیرت که در مسجد 14 معصوم(ع) قم برگزار شد، مدیرت رهبر معظم انقلاب را الگوی مدیریت کارآمد دانست و گفت: این که برخی می گویند رهبری برای رفع مشکلات جامعه کاری نمی کنند، مصداق بارز ظلم است، زیرا ایشان در جلسات خصوصی و علنی متعدد ضعف های مسؤولان را گوشزد کرده و مطالبات جدی از آن ها دارند.

وی ادامه داد: ما در هر عرصه ای که تحت مدیریت مستقیم رهبر معظم اتقلاب قرار دارد، شاهد سرفرازی کشور هستیم؛ به عنوان مثال صنعت پهباد، صنعت شبیه سازی سلول های بنیادی، صنعت نانو و هسته ای که با اشراف ایشان مدیریت می شد، جزء قدرتمندترین کشورهای جهان هستیم و این بی انصافی است که عده ای مشکلات جامعه را گردن رهبری بیاندازند.

نجابت با تأکید بر این که مقایسه جامعه پس از انقلاب با دوران شاهنشاهی به معنای واقعی کلمه مصداق ظلم به دستاوردهای انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: همه باید به خوبی بدانیم که در زمان طاغوت در چه جایگاه اسف باری قرار داشتیم و هم اکنون از چه عزت و استقلالی برخوردار هستیم؛ امروز نباید خطای برخی کارگزاران و مسؤولان ناکارآمد را به پای اصل نظام و انقلاب نوشت.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: امروز باید بدانیم که تیم اقتصادی دولت های مختلفی که تا کنون بر سرکار آمده اند از ضعف های جدی برخوردار بوده اند؛ با دقت در تیم های اقتصادی دولت های مختلف در می یابیم که افراد غربگرا این مسؤولیت خطیر را تصدی کرده اند، بنابراین مردم باید از این افراد مطالبه داشته باشند، نه این که مشکلات اقتصادی را به پای انقلاب بنویسند.

وی به مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره و بیان کرد: اگر به منویات ایشان عمل شود، بدون شک همه مشکلات جامعه حل خواهد شد.

نجابت تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در جلسه با نمایندگان مجلس به صورت صریح فرمودند نباید لوایح و کنوانسیون های بین المللی  که برای جامعه ضرر دارند را صرفاً بخاطر وجود یک سری مزایا پذیرفت و اگر قرار است در زمینه مبارزه با پولشویی اقدامی شود، به قانون های بومی توجه صورت گیرد؛ حال متأسفانه عده ای سعی می کنند تا سخنان صریح  رهبری را به گونه ای دیگر تفسیر کرده و به تأویل ببرند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این که برخی از مسؤولان بر اساس تفکرات غربی عمل می کنند، گفت: عده ای از مسؤولان خودگرا بوده و در همه اعمال خود، منافع شخصی را در نظر می گیرند؛ ما در فتنه 88 شاهد بودیم که عده ای از خوف از دست دادن پست و مقام خود سکوت کردند و این در حالی بود که عده ای به صورت جان بر کف  در متن مردم حاضر شده و با فتنه گران جنگیدند.

وی با اشاره به این که گفتمان ناب انقلاب اسلامی سبب زمین گیر شدن آمریکا در منطقه شده است، عنوان کرد: امروز شاهد خروج تدریجی آمریکا در منطقه هستیم و این که اعلام کرده اند در عراق می مانیم، از این جهت است که آبرو و حیثیت خود را حفظ کنند؛ قبل از انقلاب اسلامی هیچ کاری بدون اجازه آمریکا در منطقه صورت نمی گرفت، اما گفتمان انقلاب همه معادلات را تغییر داد و امروز بدون اجازه ایران هیچ مسأله ای در منطقه قابل پیگیری نیست.

نجابت عامل اصلی پیروزی سوریه و سقوط داعش را تدابیر رهبر معظم انقلاب و نیروهای انقلابی ایران دانست و گفت: همه بر این اعتقاد بودند که دولت بشار اسد سقوط می کند، اما رهبری قاطعانه ایستادند و اجازه ندادند نیروهای حزب اللهی از تلاش دست بردارند.

عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی با تأکید بر این که پیروزی های منطقه ای ایران باید به فرصت های اقتصادی تبدیل شود، اظهار کرد: کمبود بودجه ها و مشکلات اقتصادی حاصل ناکارآمدی برخی کارشناسان و مسؤولان است، بنابراین همه کارشناسان باید به مطالبات رهبری در زمینه ایجاد تعامل اقتصادی با کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان عمل کرده و نگاه به غرب را کنار بگذارند.

وی با بیان این که طبق آمارهای بین المللی کشور ایران در رده اول بزرگترین سقوط جمعیتی جهان قرار دارد، افزود: یهودی ها و دشمنان اسلام از غذا و جمعیت به عنوان یک سلاح استفاده می کنند؛ امروز میزان عقیم بودن و آلزایمر در کشور بسیار نگران کننده است و بدون شک عامل اصلی اینگونه بیماری ها نیز واردات بدون نظارت است.

نجابت با اشاره به این که القای مسؤول بودن رهبری درباره در همه مشکلات یکی از سیاست های 10 گانه آمریکا برای ایجاد فتنه در سال 98 است، ابراز کرد: امروز مردم باید بدانند که برخی مسؤولان برای عوام فریبی و گول زدن جامعه سعی می کنند تا مشکلات را گردن نهادهای انقلابی بیاندازند، از همین جهت به طرح مسائل انحرافی می پردازند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این که فتنه 88 به وسیله «عشق به اباعبدالله(ع)» ریشه کن شد، گفت: اگر فرهنگ دفاع از ارزش ها و مقدسات دینی در کشور حاکم باشد، هیچگاه شاهد فتنه های سازماندهی شده از سوی دشمن نخواهیم بود.

وی همه مردم شریف و ولایتمدار ایران را به خویشتنداری دعوت کرد و با بیان این که نباید اجازه دهیم دشمن فضای کشور را دو قطبی کند، عنوان داشت: اگر فضای کشور دو قطبی شود، بدون شک با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

نجابت یادآور شد: امروز باید بدانیم که اگر از رهبری پشتیبانی نکنیم با شکست مواجه خواهیم شد.

گزیده ای از خبر را می توانید درکلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 13

/841/پ202/ق

ارسال نظرات